Portfolio

Tell Me the Truth, 2009

„Induced Sleep" (Schlafender Künstler)
„Tell Me the Truth“ (Verhör)
„Disrobe“ (Möwen)

3-teiliges Videoobjekt (Auflage: 3 Exemplare + E.A.),
Mixed Media, 3 Mini-TV, 3 Mediaplayer, 3 Videos als Loop, Modellfiguren aus Kunststoff
Maße: je 43 x 34 x 36 cm

The Mouth of truth

Video, 2010
Darsteller: Rosali Huber und Fabio Lintl
Dauer: 12 Min.

ohne Titel, 2010 (Zeichnung aus der Serie Gegeninformation)

eine von 15 Zeichnungen aus der Serie „Gegeninformation“,
Mischtechnik auf Papier, je 50 x 65 cm

Was bedeutet das Internetportal WikiLeaks für die Freiheit der Information? Costantino Ciervos neue Arbeiten basieren auf einer kritischen Reflexion komplexer Phänomene, die verbunden sind mit der Instrumentalisierung der Affekte, der Kreativität und der individuellen Freiheit (das Leben selbst). Er untersucht und hinterfragt die kontinuierliche Metamorphose des aktuellen politischen, sozialen und ökonomischen Systems, das im allgemeinen als liberal, demokratisch und kapitalistisch definiert wird. Dabei richtet sich das Augenmerk des Künstlers nicht nur auf die Analyse des „Ist-Zustandes“ sondern auch auf mögliche Befreiungsstrategien, die angestoßen werden können von einer fundierten Kritik an der aktuellen hegemonialen Kultur.

Target, 2010

“Target” by Costantino Ciervo is an interactive video-object imitating a dartboard consisting of 5 steel circles arranged in two alternating colours (silver and copper).
The outer ring is engraved with the number 5, the inner ring with the number 1. Behind a round hole in the centre of the board a monitor is installed. In rhythmical sequence the viewer sees and hears a monotone female voice speaking the words "yes" or "no". The sequence of the words is not chosen at random. It follows the declination of the verb "to be" (I am, you are, he/she/it is, we are , you are, they are). For example the letter "I" follows the sequence of the 7 bit-code "yes/no/no/yes/yes/no/yes" of the binary ASCII-code (American Standard Code for Information Interchange). When the viewer stops straight in front of the object, the video is suddenly interrupted and he or she starts to see a portrait of themselves, taken by an observation camera which is hidden inside the object. This way the artificial dartboard functions as a kind of decoy, creating a paradox situation for the player: if the player tries to hit the bull's eye, he will kill himself. 
The work is a subtle critique of the "black and white" ideology of capitalism, culture and ideology.

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